söndag 21 augusti 2011

Vacker, vackrare vackrast






När man går på tur i Norge går man promenad.
För mej var det att man gick på hajk eller nån bergsbestigning, men icke. Det kan vara en simpel promenad, en biltur ner till butiken, en cykeltur till byn etc. Visst är det kul?
Jag gick ingen längre promenad idag men jag gick en liten tur. Med bil också.

Söndagar är något alldeles extra. Man kan slappna av, man kan njuta och man kan också äta massa god mat på hytta. Hytta betyder då stuga. Alla har hyttor här. Å den behöver nödvändigtvis inte ligga långt bort,bara en 15 minuter med bil räcker. Där har jag varit idag och varje gång blir jag lika bortskämd med god väl lagad mat OCH dessert! Alltid! Blir inte överraskad om man går upp en 10-15 kilo på ett par månader, ha!
Mina fantastiska vänner som ger mej husrum och med öppna armar tar sej an mej ska ha en eloge för allt detta. Inte bara mat och rum, utan också familj och kärlek. Kärlek till Vibeke&Christian!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar