onsdag 13 juni 2012

Nålar, morfin och spya

Klockan var 06.30 när det bar iväg till Södersjukhuset igår morse. Visst var jag nervös efter vad jag varit med om där innan, men efter att jag haft möte med verksamhetschefen och annan personal på dagkirurgen pga min anmälan, kan jag säga att jag blev behandlad som en prinsessa under hela dagen. Jag blev väl informerad om allt som skulle göras och hade min egna lilla stab av sköterskor och läkare. Det var bara röda mattan som fattades iprincip. Läkaren pratade med mej länge och väl och efter det kände jag med redo för operation. Strax efter 08.00 var det dags att göra en korsbandsrekonstruktion. Man drar en sena från bakre lår på nåt sätt fram i knät och fäster med skruvar och metallplatta. För att slippa skena efter OP skall senan helst vara 8 mm - det var min, så ingen skena denna gången! Yes! Så, allt gick bra, alla var nöjda. De förberedde mej på att jag kommer må ganska dåligt första dagarna och att smärtan kan variera, men faktiskt är den inte så farlig som jag hade förväntat mej. Men så har jag morfin så det räcker å blir över. Jag är extremt trött och kan knappt hålla ögonen öppna men ändå vill man vara med lite. Så tack alla fina, fantastiska själar som ringt och smsat fina ord! Även om jag inte svarar så är jag djupt tacksam och rörd! Bjuder på lite sjukhusbilder så ni kan få er ett gott skratt :)

1 kommentar:

  1. Hoppas det går bra denna gången nu Vivvi! "Krya på dig" eller vad man ska säga. :) Kram!

    SvaraRadera