söndag 21 augusti 2011

En helg med mat, lycka & musik.


Parkenfestivalen 2011 i Bodø.
Den har funnits sedan 2006 och är lagd, som det låter, mitt i en liten park mitt i byn.
Väldigt bra må jag säga. I år var det artister som Robyn, Håkan Hellström, Iggy pop & the stooges, IdaMaria, The Hooters, Live's Ed Kowalczyk å många fler. På fredagen jobbade jag till 17 ungefär sen fick jag njuta av festival liv med fina vänner och bekanta. På lördagen var det jobb i ungefär 13 timmar ståendes i en buss med 2 galna kockar før att sälja mat till hungriga festivalbesökare.
Det var sjukt kul och inte alls så jobbigt som jag trodde.
Jag fick ju se Robyn på fredagen och måste säga att hon är GRYM live! Dansandes med mej själv (då mitt sällskap var liiiite för trötta och gick hem) och tusen andra, högt sjungandes med i hennes fantastiska texter och ett par stycken som dansade lika mycket som mej fast skrek ännu högre, var jag i en bubbla av lyckorus! Magiskt! Bodø är en magisk plats!

Så här såg min festival ut i bilder..








Iggy Pop tha man!


Så stod vi i en buss å jobba hele dagen!

IdaMaria! "I like you so much better when you're naked!"



Redo för jobb!


Håkan. Norrbaggar älskar honom!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar