måndag 29 augusti 2011

Picknick vid stranden

Många dagar skulle kunna spenderas helt utan mål, helt utan pretantioner. Bara lulla runt i sin egen bubbla och göra det man känner för just i den minuten, sekunden.
Men, skulle verkligheten se ut sådan hade inte våran lilla värld och samhälle fungerat alls.
Å hur trist hade det inte varit i det långa loppet?
Om man kunde få pengar utan att göra nånting! Men hade man vart värd det då?
Man måste ju göra sej förtjänt av pengarna, å det gör man ju inte om man bara slasar sej fram helt utan mål, helt utan pretantioner. Right?!
Idag har jag varit fri från jobb. Min värk i armarna och händerna har blivit värre så på senaste får jag inte sova som man ska. Det gör ondare än ondast och jag önskar inte ens Hitler himself denna värk för ingen förtjänar den. Man blir trött av värk och jag känner mej som en gammal gammal dam som jobbat inom vården i hundra år, ätit kladdkaka varje arbetspass och suckar när hon faktiskt måste jobba på jobbet. Men nu är ju inte jag en gammal, gammal tant som jobbat inom vården i hundra år, jag är ju en 25 årig ung, frisk tjej som älskar att jobba! Å då gör det så ont i mej att inte kunna riktigt, även om jag bitit ihop i snart 6 månader. Imorgon ska jag träffa en läkare och hoppas på att han kan hjälpa mej. Läkaren hemma i Stockholm gav mej droger så jag skulle kunna sova, men alla ni som känner mej vet ju vad jag tycker om droger....

För att lugna min själ och värk lite tog jag med mej en låda picknick och gick ner till stranden...
Hoppas ni haft en mysig dag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar