onsdag 31 augusti 2011

I mina trasiga skor



Nä, jag har inga trasiga skor, just nu, men ibland känns det som man går i trasiga skor när fötterna värker efter en lång dag på jobb, när man har ont i benen för att de där extra kilona på shoppingpåsarna var alldeles för tunga, eller för att man helt enkelt gått för mycket..
Idag har jag mest ont i ryggen och skallen.
Alltid i skallen. Mest för att jag tänker för mycket. Men att tänka är bra och nyttigt intalar jag mej själv.
Givetvis beror detta på vad man tänker på då.
Blev en tur till läkaren idag. Skulle blivit igår, men då jag kom dit där jag fick avtalat att vara vid ett visst klockslag vart lokalen mörk, dörren låst och inte en själ i sikte. Efter några krångliga telefonsamtal fick vi reda på att denne läkare hade försökt nå mej men mitt nummer hade varit "vanskeligt att slå". (I Norge förstår de inte att man måste slå landsnumret först!) Det visade sej i alla fall att läkaren haft ett dödsfall i familjen, så himla tragiskt! Så han var förlåten! Idag fick jag då istället, efter mycket om och men med telefon, IGEN, träffa en mycket angenäm läkare. Han tog sej tid, 1,5 timme för att reda ut och råda bot på vad som egentligen felar. Kläder skulle av, ryggen skulle böjas, armar skulle pressas in och ut, händer skulle tryckas emot nånting, nacke skulle rotera, skuldrar skulle pressas ihop etc etc. 
Tillslut kom han fram till att jag har "Carpal Tunnel syndrome". I det stora hela är det att huvudnerven i handen kommer i kläm och det uppstår utan nån särskild orsak. Drabbar ofta medelsålders kvinnor är ju också kul, så nu känner jag mej på riktigt gammal, suck!! Det ska bli operation tydligvis men när det trænger till å ske vet jag inte eftersom allt inom sjukvården dröjer, så tydligen även i Norge. MEN - vi håller tummarna som aldrig förr! Right?!

Idag fick jag också paket - wohoo! Av min sköna faster, hon har stickat en Pippi-tröja till mej! (Kort kommer inom kort kära lilla faster!)

Blev precis medbjuden på fest ikväll, klockan är 21.30 och jag säger nej. Varför? Jo, men man må ju leva upp till sin tantstämpel! Nej usch... Jag ska ju jobba imorgon, börjar 8.00, så måste stiga upp 06.15 för å hinna med frukost, kläder, hår och buss. Uff, jag börjar nog bli gammal....Damn!
Men tänk å se ut så här då..Det vill jag göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar