söndag 13 november 2011

13=otur?!

Man pratar ju om fredagen den 13, men idag söndag den 13 har varit en helt sjuk dag! Började med att vakna upp i en dimma, å jag som inte skulle dricka igen! Kom till flygplatsen i tid och ska skriva ut boardingkortet men maskinen hittar inte mej. Tillslut frågar jag en kille om han kan hjälpa mej och efter mycket förvirring och språksvårigheter förstår vi att jag bokat NÄSTA söndag! Där var jag inte enig eftersom jag var helt säker när jag bokade att där stod den 13 nov och blev helt tom när han sa att det är den 20. Han förklara för mej att det händer ofta, nåt med hemsidan. Great tänkte jag, då är det inte mitt fel! Joda, 600 NOK senare fick jag tillslut besked om att jag fick åka idag.. På planet fick vi reda på att det var mycket turbulens och där ljög dom inte! Folk skrek högt och barn blev rädda, sjukt! Mitt i allt är vi ganska försenade vilket innebär att jag kanske skulle missa mitt flyg i Oslo. Skit! Fick säga till å fick då flytta längst fram för att kunna gå ut innan alla andra. När vi tillslut börjar gå in för landning börjar en äldre kvinna ställa sej upp å gå i gången varpå personalen skriker i högtalarna att hon måste sätta sej ner för vi ska landa. Folk börjar skrika igen och kvinnan ger sej inte utan går längst fram med alla sina saker och säger på engelska att hon måste av för hon ska med ett flyg till Geneve - vi har då inte ens kommit till marken! Det blir lite liv och hon står fortfarande när vi landar även om de säger till henne att hon har 1 timme på sej innan hennes andra flyg går. Själv springer jag med ett äldre par för att hitta till vårt flyg mot Stockholm med tight om tid och det stackars paret har ingen aning om var man ska utan följer efter mej för turligt nog visste jag vart vi skulle. Väl framme är även det flyget försenat så vi hade inte behövt springa som galningar. Tillslut kommer vi på planet som luktar svett och ingen vill hjälpa mej med väskan så jag står helt enkelt i vägen för folk i protest för att människor (läs stockholmare) är såna fruktansvärda egoistiska svin. Tillslut ropar flygvärdinnan att nån måste hjälpa mej eftersom han sett min mongohand vars ärr är helt blått å uppsvullet. I luften får jag prova på internet vilket var en sensation men inte mer. Tillslut landar jag i Stockholm och känner en lättnad samtidigt som man direkt känner att man kommit till stora stan och ego stockholm- stan där det är every man for himself.
Men jag är HEMMA..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar