fredag 30 december 2011

Fet, rökare och singel

Imorgon ska vi fira in det nya året, med allt vad det innebär. Många gör löften som dom oftast inte kan hålla och därför har jag aldrig gett mej själv ett sådant eftersom jag tycker det är lite overkill och "svensson" att göra just det. Alla lovar att det nya året ska bli bättre än det förra, man ska äta nyttigare, träna mer, röka mindre, singlar ska hitta sin livspartner i januari och gifta sej i maj, barnlösa ska skaffa barn, man ska banta och det andra med det fjärde. Givetvis är det grymt att sätta upp mål för sej själv, men kanske man måste ha lite delmål? Man kan inte gå "all-in" och tro att första veckan i januari på det nya året ska bli en livsförändringens vecka. Därför är det nu roligt att även jag, efter 26 år, bestämt mej för att ha 2 s.k nyårslöften i år. Eller löften och löften, jag ska peppa mej själv, psyka mej själv till att försöka hitta tillbaka till min träningsform jag hade för ett par tre år sedan och äntligen försöka göra mej kvitt de där sablans cigaretterna. Det luktar ju så illa! Jag har, via en väninna, gått med i nåt som heter fitnessfighten. Verkar som ett grymt bra och hälsosamt program man ska följa i 30 dagar för en billig peng, och vill man sen kan man fortsätta månad för månad. OCH jag behöver inte gå till gymmet som jag avskyr! Hemmaträning folks! Det är det nya nu :)
Kolla in sidan - http://www.worldofshape.se/WORLDOFSHAPE/FF.html



1 kommentar: