tisdag 29 maj 2012

En kär vän

En? Jag har många. Många som jag absolut skulle slänga mej framför en buss för. Just för att jag älskar dom. För att de alltid finns där vare sej jag begär det eller ej. För att de får mej att skratta, att se saker ur en annan vinkel, att de stöttar mej i vad jag än tar mej för. Idag hade jag äran att få träffa en av mina kära vänner. Veronica. (Jo, hon heter som mej, det är inte på låtsas) En fantastisk ung själ som vuxit oerhört mycket under de korta (långa?!) år vi känt varann. Hon är, trots att hon knappt vet det själv, en stark människa som kan bära mycket på sina axlar utan att klaga. Hon har varit en av de mest negativa personer jag känt, men numera vuxit in i den positiva världen. Vi hat varit i London, vi har varit i Edinburgh, vi delar saker som vi tycker lika om. Hon är en fantastiskt inspirerande ung kvinna som kommer gå långt. Längre än de flesta. Fick också idag sjunga för min kära vän Bettan. Hon är en skarp kvinna som jag många gånger beundrar och är stolt över. Käften hennes har hon med sej, hon är kvick och jag älskar det! Jag älskar henne för att hon är sej själv och ingen annan. För att hon är starkare än hon tror. Bettan är en kämpe och jag är lika stolt över henne. För att hon klarar så mycket mer än de flesta, för att hon är ärlig, för att hon inte hukar sej. Kärlek till Er mina fina, fantastiska tjejer! Ni gör mej så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar