måndag 21 maj 2012

Fågelskit och halsont

Motgångar. Vi måste väl antagligen ha dom. Vi måste genomlida dom, ingen gillar dom, men vi tar oss igenom dom. Ibland med bra resultat, ibland med katastrofal utgång. Men i alla motgångar och uppförsbackar lär vi oss något. Förhoppningsvis att aldrig hamna där igen, men i en del fall kan man inte påverka så värst mycket. Mitt knä är en bok med många kapitel. Ofta med dåliga, tråkiga utgångar. Det har varit och är en resa jag vill ska ta slut för jag är alldeles för rastlös för mitt eget bästa. Imorgon skulle vankas operation. Jag skulle äntligen få ett korsband för att sen kämpa sista biten med en åsna envishet. Men nej. Igår började halsen tjabba. 1 år sen jag var förkyld eller hade ont i halsen. Men igår valde det att komma på besök och därmed stoppa min operation imorgon. Den blev avblåst. Läkaren vill inte operera då det finns risk för att få lunginflammation efteråt. Det vågade de inte riskera och givetvis köper jag det. Uppgiven - ja. Förbannad - ja. Trött - ja. Ibland undrar man vad man gjort för ont för att få sån typisk otur. Det sägs att om en fågel bajsar i huvudet på dej ska du få 7 års tur. Det har hänt mej 2 gånger - Sååå - var är dom 14 åren med tur?!!! Men okej. Jag fick en ny tid om 3 veckor, inte ska man väl klaga, fast lite gnällig får man lov att vara emellanåt.... Nu ska jag ut å leta efter en mås som kan skita i huvet på mej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar