onsdag 12 oktober 2011

Fejk, lös å plast.

Har länge tänkt på varför människor, främst kvinnor, vill ha allt på låtsas? Det ska va fejk, lösögonfransar, silikon i både naglar och bröst, annan fejk färg på ögonen, löshår och annat lösaktigt. Varför??
Är man inte bekväm i sej själv? Är man inte nöjd med det man har? Varför måste man gömma sej bakom allt som ändå sitter löst? Jag får inte ihop det! Har aldrig sett så många, och så unga, tjejer som bär lösögonfransar som här i bodö och jag blir ännu mer fundersam OCH ledsen att det går så långt ner i åldrarna. När man är 12,13,14 år ska inte ens största bekymmer vara vilket märke kläderna har, vilka lösögonfransar/naglar som är bäst, det ska vara om läxorna är gjorda eller vilken kille som är sötast i skolkatalogen. Det blir ju bara värre och värre och inte är vi lite äldre nåt bra förebild heller för vi har blivit lika hjärntvättade vi, men vi kan ju i vart fall försöka. Jag är emot allt vad lös å plast heter. Jag tycker man ska va som man är och piffa till sej emellanåt med rimligt med smink å kläder. varför överdriva? Å vad är det ni så gärna vill bevisa med allt detta löshår/naglar/fransar etc?! Å vad är det här med att sminka sej för att gå på gymet?! Nä, jag blir tokig! Tänk på eran stackars, stackars hud tjejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar