söndag 9 oktober 2011

Nervösa nattugglan

Det har varit söndag hela dagen. Söndag - vilodag nummer ett. I Norge är iprincip allt stängt på söndagar, vilket både är bra och dåligt! Bra för plånboken, dåligt för den rastlösa/hungriga, haha!

Denna söndag har varit helt underbar dock. Rune min vän och kollega, fyllde de stora 20 så vi tog med han på reball. Paintball fast utan färg, med bara gummikulor. Det var sjukt kul att få leka låtsas krig en stund och få en eller två gummikulor skjutna på sej. Det gör ont men bara just när de träffar vilket är tur annars hade de där spelet inte blivit långlivat i världen. Vi åt sedan god middag och dessert (jag åt typ 2 desserter eftersom jag ÄLSKAR dessert!), mums! Passa ju på eftersom måndag är operationsdag och det betyder noll matintag. Jag är lite nervös... Det är ju ändå en av mina händer som ska skäras i och pillas i. Tänk om han slinter å ödelägger hela handen man? Jo, jag har två men den kommer också behövas skäras i förr eller senare! Har aldrig opererats i hela mitt liv så de gör ju inte saken bättre. Ja det är ett vanligt och simpelt ingrepp som görs ofta men det görs hjärtoperationer också! Allt kan gå galet, allt kan gå fel! Jag som älskar att skriva, pyssla, vara kreativ med mina händer, vad gör jag om dom ödeläggs!? Skaffar robot händer?!?

Nej det går nog bra, men att vara nattuggla och grubblare är inte alltid en god kombo, trust me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar