fredag 27 januari 2012

Hört på T-banan..

Pojke ca 5 år är väldigt obekväm och han söker uppmärksamhet från mamma ca 30+ som sitter med hörlurar och blicken fäst vid iphonen...
Pojke - "Mammaaaa!? Mammaaaa?!"
Mamma - "Mmmmm, vänta lite.."
Pojke - "Mamma, jag tycker du ska sluta nu. Jag är viktigare än ajfåoenen faktiskt"
Mamma - "mmmm...."
Pojke - "Ska vi köpa clementiner eller apelsiner? Clementiner är sötare, fast apelsiner är finare, eller mango - den är guligare i färgen."
Mamma - "mmm, kanske..."
Pojke - (ser nu väldigt obekväm ut och kämpar med orden) "Mammaaaa? Jag har ont.. Där..."
Mamma -"Jag ser inte"
Pojke -"Men titta dååååå! Hääääär"(pekar på ett kanske lite genant ställe"
Mamma - "Mmmmm"
Pojke - " MAMMAAA - JAG HAR ONT I SNOPPEEEEN! Där framme, det är rött, Mamma det gör OOOONT!"
Mamma tittar nu omkring sej i den fulla tbane vagnen för att sedan säga till sin son "Men gubben, sånt visar vi inte på tunnelbanan (han var påväg att knäppa upp overallen å visa sin iphone upptagna mamma), sånt tar vi hemma"
Pojke - " Men pappa har ju visat sin snoppe på din telefon, är det den du tittar på hela tiden?"
Mamma - (skäms nu en aning och går av nästa station trots att jag hörde att de bor 5 stationer efter)

Jag säger inget mer...

4 kommentarer:

  1. oooofta? xD
    när jag åkte till bromma var det en likadan mamma på tbanan, bara satt å stirra på telefonen, hela resan, fast sonen försökte prata å få uppmärksamhet. tyckte det såg så elakt ut, led litegrann åt sonen.

    /lunden

    SvaraRadera
  2. Helt sjukt! Det händer mer å mer, jävla iphone-mammor!
    Förstår att du led, det gjorde jag med, vad ska vi göra åt dom här tragiska människorna?!!

    SvaraRadera
  3. Man får ta del av mycket på tuben.
    Har ju sagt tidigare att det finns inget hopp för mänskligheten!

    SvaraRadera
  4. Hos mig e det tvärtom;
    -Mamma mammma, fål ja spela din telefååån?
    -Nej.
    -Men mamma, titta ja e snäll, jag fål spela!
    -Nej! Det är slut på batteri. (nödlögn)
    -Mamma, vi måste gå till affälen o köpa mela batteli!
    -Men vi kan väl prata istället?
    -Näe, det är tråkigt.

    Kanske borde byta unge jag o den där mamman?!

    SvaraRadera