söndag 8 januari 2012

Mörbultad

Första veckan av fitnessfighten har gått. Ett program där man får kost och träningsprogram i 30 dagar för att helt enkelt bli mer "Fit". Man ska träna 1 timme varje dag, äta var 3e timme och visst, inga problem men denna träning är ganska hård. Och trist. Jag blir ju så löjligt lätt uttråkad, i allt. Därför är fotboll iprincip den enda form av träning jag kunnat hålla på med sen jag var 6-7 år gammal tills idag. Där händer alltid nåt nytt, tokigt, urballat och det är hela tiden fart. På gym, eller fitnessövningar känns det som att man bara står å stampar på samma ställe och gör samma jävla övningar hela tiden. Enformigt. MEN - jag gör det. För att om sanningen ska fram har jag aldrig varit mer otränad än jag är idag och att se bildbevis på det fick mej att gråta. Jag brukar inte bry mej utan vara ganska nöjd med vad Gud gav mej men Gud har inte nån som helst inverkan på hur lat eller hur pass dålig karaktär jag har. Där bär jag hela ansvaret. Så för att bli lite gladare och framförallt piggare kör jag stenhårt med denna fitnessfight, även om jag ibland känner att jag vill stoppa upp den i r*ven på någon.. Min kropp är även i chock efter helgens fotbolls spelande, alltid lika kul men inte alltid lika kul när man går som Gärd 78 i högklackat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar