fredag 27 april 2012

Ansiktsbok

Verkar vara en big deal att jag inte vill ha facebook längre. Jag har inte sagt att det är för alltid, jag kanske tar tillbaka det imorgon, men just NU, vill jag inte se det eller veta av det. Varför jag känner så kan vara för många olika anledningar, man blir sårad, man orkar inte med alla mammor som hela tiden ska lägga upp bilder på sina söta små "jävla" barn, alla som ska vara präktiga, alla som lever sitt liv genom denna ansiktsbok, alla som hela tiden ska vara duktiga eller hävda sej själva, eller få uppmärksamhet. Det blir ganska tröttsamt tillslut. Det värsta är att få en reaktion på det. Å inte bara det - utan att jag också valt att inte ha en tv på över 2 år. "hur håller du dej vid liv? Hur håller du dej uppdaterad? Hur kan du göra så mot dej själv?" Jo det ska jag tala om - jag lägger mej inte på soffan framför en hjärndöd burk varje dag och missar hela fritiden, jag GÖR nåt istället. Jag retar mej inte på reklam, jag kan prata om VIKTIGARE saker än just reklamfilmer för att jag faktiskt lyssnat på nyheterna på radion. Å lite därtill. Alla borde testa ett liv utan tv - det är SÅ värt det!

2 kommentarer:

  1. JA, facebook bidrar bara till en jävla massa stress och ångest trots att livet egentligen inte alls är vad det ser uj att vara för någon på stackars "fejjan".
    Det fina med livet är att alla själva har rätt att välja hur man vill leva det, oavsett vad folk säger, tycker och tänker. Alla kommer alltid ha sina åsikter men man skulle bli knäpp om man brydde sig om det.
    Jag var en sån som brydde mig förut, tills jag fattade att jag aldrig skulle varken hinna eller orka tillfredsställa mina egna behov om jag alltid var upptagen med att tillfredsställa alla andras.

    Jag har infört tvfria dagar, men jag tycker att du är ett föredömme som inte har tv. Hejja hejja!!!

    PUSS!!!

    SvaraRadera
  2. Honey! Jag visste att du skulle förstå ;)
    Livet är vad man gör det till och som du säger - skulle man lyssna och bry sej om vad alla säger, tycker å tänker skulle man absolut inte ha rum för sitt eget så det finns ingen mening att vara brydd över andras tankar och tycke i många lägen. Vi måste ses snart - kanske på en av dina tv-fria dagar ;)
    Puss å kärlek!

    SvaraRadera