torsdag 19 april 2012

Lusta

Solen har lyst idag. I vanlig ordning när denna gula, skinande, varma, vackra boll tittar fram kommer också lusten å suget fram. Lusten att fota, vad trodde du?! Min kamera står inte och dammar men nästintill. Efter smartphonens blixtrande framfart och övertag om oss människor och våra intressen blir det dessvärre inte lika mycket manuellt fotoarbete för de där telefonerna är ju faktiskt så smarta och styrande att man inte behöver längre. Å då blir man lat, bekväm. Men idag hade jag velat flyga över stadens vackra byggnader och skuggor för att föreviga dom. Jag hade velat fota ovetandes människor i situationer de känner sej trängda, lyckliga eller sorgsna. Jag hade velat fånga konturer av betongblocken som ligger på en gammal övergiven tågräls. Jag vill fånga våren och dess tecken. Äntligen kommer pirret tillbaka och jag blir alldeles varm inom mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar