tisdag 10 april 2012

Idioti?

Jag har fått operationstid. I slutet på
Maj. Det ligger en hel bunt med papper med information på i kuvertet, för inte ens kan de från dagkirurgen förmå sej att ringa. Nej, det ska gå snabbt, helst inte nån mänsklig kontakt förutom i själva ingreppet då, helst vill de inte ens titta i ögonen när man är där fast det hinner de ju knappast heller. Min stora fråga är - Hur vet de att jag faktiskt är redo för OP då? Just då? Då har det gått drygt 7-8 veckor sen skenan togs av och mitt knä ska vara så pass i normal rörlighet att det ska gå. Ja, SKA. Men riskerna då? Om de opererar trots att det inte går? Det innebär ju då att jag aldrig får tillbaka full rörlighet i knät, att fotboll bara är ett minne blott och kanske till å med motion överhuvudtaget?! För mej är det ganska livsviktigt. För de är man bara ytterligare ett namn på pappret som ska bockas av... Det hade varit logiskt om de nån vecka innan gav mej en tid för att kolla rörligheten i knät och DÅ säkerställa om det kan bli OP då eller ej. Men nej. Det finns massor med papper att läsa men inget om det. Bara om operationstid, erbjudande om att köpa kylband, en enkät om korsband med mera med mera... Det känns inte alls bra! Får nog bli ett samtal till kära SÖS imorgon... Jag kan inte lugna mina nerver annars.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar