tisdag 7 februari 2012

Att stå i centrum

Ibland blir man arg. Ibland får man bli arg. Eller snarare frustrerad.
Hela mitt liv har jag varit väldigt frispråkig och ärlig, båda två i så extrem utsträckning att jag fått lida för det och gjort människor illa på ett sätt som inte varit menat. Jag har lärt mej bita mej i tungan vid rätt, och fel, tillfällen, men ibland har det spelat över. Det kan handla om en sån simpel sak att nån frågar om just den tröjan sitter rätt eller om de där "fantastiska" skorna skulle passa. NEJ. Den där tröjan sitter helt fel och du kanske skulle ta en större storlek/annan färg. NEJ, de där skorna är inte alls i min smak, kanske i din, men du ska kunna gå i dom och använda dom också. Eller när man diskuterar världsliga saker såsom politik/ekonomi etc.. JA - jag tycker du säger emot dej själv när du röstar blått och hejar på Mr.Babyface-Reinfeldt när du i själva verket jobbar inom vården, har 4 ungar, måste ta massa sjukdagar och en sjukskriven man, MEN - jag respekterar dej, jag lyssnar på din åsikt, jag tar in den, jag vill utveckla, jag vill göra dej uppmärksam.
JA - jag tycker du är riktigt jobbig när du hela tiden ska prata om dej själv, relatera till dej själv när andra pratar om sina problem eller lycka eller vad det nu än må vara. JA - jag tycker du är drygare än drygast när du varannan minut ska nämna dina sjukdomar och åkommor för att få medlidande och man ska tycka synd om dej. NEJ - jag vill inte höra om dina kompisars killar som är otrogna, om dina ex, om din nuvarande flört som inte svarar inom 2 minuter på sms när han jobbar för NEJ, han är inte dum i huvudet eller ignorant bara för det. NEJ - jag struntar mer än fullständigt i dina konversationer om diverse oväsentliga saker när jag försöker fokusera på annat. Ja ni förstår... Om man hela tiden ska prata om sej själv, avbryta andras konversationer för att få berätta något om sej själv, vara mest högljudd på jordklotet, vilja att andra ska va tysta när du pratar eller fokuserar, men när det sedan är vice versa skita blankt i det - då kan inte ens jag va tyst.
FÖR I HELA FRIDEN - LÄR DEJ HÅLLA MUNNEN STÄNGD, LÄR DEJ RESPEKTERA DIN OMGIVNING! Och OM du kan, snälla berätta inte om allt i minsta detalj - jag frågar om det är nåt du missat, vilket är ganska osannolikt. Det får fan ta mej vara bra nu!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar