tisdag 14 februari 2012

Fågelkvitter och frisk luft

Jag bor på tredje våningen så det är inte det allra lättaste att ta sej ut och in med kryckor. Knät blir större och större och till på köpet har jag dåliga handleder så även de smärtar bara jag tar mej från köket till vardagsrummet. Jag skulle vilja gå ut. Öppnade fönstret och hörde nånting ljuvligt - fåglar som kvittrade! Det kan vara den finaste melodi som finns. Man blir glad och vill nästan vissla med. Min morfar kan vissla som en fågel, det är nåt jag, sen jag jag var liten, alltid beundrat och varit förundrad över. Hur gör han? Det finns mycket jag skulle vilja göra och med min envishet klara men jag ramlade innan när jag skulle fixa i köket och smärtan blev ännu värre. Fick då order av pappa att ligga still å vila. Jag tror han har rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar