fredag 24 februari 2012

Ortos

Om man googlar bara "ortos" kan du få upp diverse bilder. Däribland naken bilder på män som visar alldeles för konstiga saker. Vad man än googlar på nu för tiden får man upp nån sorts nakenbild, är det märkligt eller är det bara att man är okunnig? En ortos är i varje fall vad jag har på mitt knä just nu. Eller på hela benet. Vinklat i en vinkel som är väldigt obekvämt. Jag måste sova på rygg, kan inte ha på mej alla byxor jag vill, eller ja det handlar väl mer om vilja men just dag 2 efter OP känns det som att jag får vara lite gnällig. Man kan inte sitta ordentligt, den känns som att den kväver mitt ben. Denna ska jag alltså ha på mej i 6 VECKOR 24/7. Måtte det bli bra resultat. Mitt allra största problem med denna knäskada är att jag förr hade väldigt snygga ben. Efter detta kommer, som läkaren Orlando sa -"ditt ben se ut som spagetthi". Jag tycker liksom redan att mitt ben ser ut som en pinne och inte alls lika snyggt som innan. Hur tränar man upp det så det blir likt innan? Så det blir likt andra benet? Kommer jag se och vara osymmetrisk resten av livet nu? Gud vad tråkigt i så fall! Nog för att jag gillar allt som har med unikt att göra men kanske inte SÅ unikt?! Ja ni hör ju.. Jag har alldeles för mycket tid att tänka på helt orelevanta saker... Undrar om, tänk att, hur, varför och när?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar