onsdag 7 mars 2012

Kony 2012

Förra veckan fick jag ett mail av en vän i England som är väldigt engagerad i att hjälpa barn som far illa. Vi har efter det skypat, gråtit i luren tillsammans, pratat planer om vad man kan och vill göra, drömt om en värld där barn INTE far illa. En värld där barn får vara barn, en värld där- i vilket land man än bor i - ska få vara barn. Inte bli bortrövad av maktpsyksjuka män som vill hjärntvätta små människor lika mycket som de själva säkert blivit hjärntvättade. När jag tittar på fotot av denna man, Joseph Kony, kan jag inte förklara den ilska och upprördhet som drabbar hela mej. Hela min ryggrad går sönder av rysningar för att jag vill göra hemska, onda saker mot denna man. I så många år har han fått fortsätta göra barnens liv till missär, ont och smärta. Hur kan man kidnappa barn? Hur kan man vilja få barn att döda sin egen familj, vänner och andra barn? Hur kan man ens ha så mycket ondska i sej? En man vid namn Jason Russell med vänner har startat nåt fantastiskt. En världsomfattande slags protest, en ögonöppnare för den lilla och stora människan som fått reaktioner till den milda grad. Med all rätt. Detta måste få ett stopp! Videon sprider sej som en löpeld och orkar du inte se den är du inte heller människa. Min vän i England och jag har gått in på sidan "kony2012.com" och beställde ett varsitt kit. Ett kit som innehåller affischer, armband å annat för att i april kunna vara med att sätta upp posters en natt så att nästa morgon vaknar folk och ser en värld av en nyhet och att vi måste agera. Vi har bara till 31 December 2012 på oss. Agera NU!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar