onsdag 21 mars 2012

På promenad genom stan

Solen lyste ju idag och våren visade sej från sin bästa sida. En tanke slog mej när jag skulle gå hem från jobbet - ska jag inte promenera (hoppa) en bit? Så jag ringde min vackra vän Annelie och hon slog följe med mej. Det märktes att solen var framme och värmde frusna vintersjälar. Det satt människor på trappor, i parker, uteserveringar, glass i varannan hand och ett leende på de flestas läppar. När vi gick längs skeppsbron konstaterade vi att solen gör allting vackert. Ännu vackrare. Stockholm är vackert alla dagar men framförallt när solen lyser lite extra på alla fantastiska detaljer man bara ser just då. Vattnet låg blankt och bara båtarna bröt spegelbilderna av den blåa himlen. Magi på hög nivå! Jag är glad att jag orkade gå hela vägen från jobbet till Slussen. En promenad som vanligtvis tar 20-30 minuter tog en timme med mina gråa kryckor. Händerna blev röda och axlarna smärtade men vad gjorde det när en kär vän gör en sällskap och våren bjöd på ett fantastiskt skådespel?! Lyckades fota vid Slussen. Isen ligger lätt kvar men vackrare kan det inte bli.
P.s Ingen puttade mej i tbanan idag OCH jag fick sitta! Soliga dagar bjuder på vänliga själar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar